mandag 17. oktober 2011

Fleecekjoler

Hadde store planer om å sy mye i helgen som var men den gang ei...
Med hus følger mange forpliktelser, helgen ble brukt til å gjøre hus, hage og garasje klar til vinters;) Nå har vi to fulle hengere som skal kjøres på fyllingen i morgen og så er vi klare for kongvinter. Selv håper jeg at høsten varer til desember, er jo så fint ute nå!

Det første settet ble sydd for litt over en mnd siden og er min første kjole i fleece. Den er sydd i toårsgave til søteste tanteungen min Emine. Brukte laaang tid før jeg ble fornøyd, ikke viste jeg at fleece strekker seg når man syr med vanlig søm. Første utkast hadde skulderstropper som rakk til rompa, så da var det bare å ta saksen fatt. Etter mye knoting ble den seende slik ut, ganske fornøyd. Alle stoffene er fra S&S og mønster på kjole og thigts fra Gynter, luemønsteret er hentet på nettet.


Julegave til to søte små=) Er jo en lek å sy når man vet hvordan man skal gjøre det, og ikke minst mye artigere. En stor takk til supersnille mormor for god veiledning.


Ser ut som jeg får tid til litt kvalitetstid med symaskinene min i kveld=)

Ha en finfin mandagskveld.

Klem Lene

2 kommentarer:

  1. Fint! Legg til på ønskelista ;)

    SvarSlett
  2. Så flink du er :o)! Kjolen var supersøt ;o), gleder meg til å se dine fremtidige prosjekter :o).
    Anita

    SvarSlett