Viser innlegg med etiketten Forkle. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Forkle. Vis alle innlegg

lørdag 24. desember 2011

GOD JUL=)

Da har julefreden endelig senket seg her i huset og vi koser oss med noe godt i glasset og Nærkanalen via internett. Umulig å gå å legge seg når Meløyradioen har en så koselig sending, får ordentlig julestemning=)

I dag har vi hatt "lutefisk"-aften med Hilde, Thomas og Fride som middagsgjester. Syntes lutefisken var litt rar, mye kjøtt, lite bein osv. Men pyttsann...uvitende som jeg er i fiskeverden ble fisken tilberedt slik som lutefisk skal og med mye godt tilbehør. Ikke før middagen kom på bordet ble det helt klart at dette ikke var lutefisk!!! Fisken ble fortært uten at vi viste hva vi egentlig spiste. Ikke før Martin og Ragnhild kom innom ble vi klar over at det var breiflabb tilberedt på lutefisk vis vi hadde spist. Jaja, fisken var god den=) *flau*

Bynessan og Bonessan:)
Sær som han er; lefse, ketchup og krydder!
Fineste Karin på juleovernatting, så koselig=)

Hvit jul....ja om ikke ute så i alle fall inne=) I år er det mye kongler her i huset, både som juletrepynt og som dekorasjoner. Slik ser vårt julehus ut;
Fineste juleblomsten:)
I love Living<3
Hjemmelaget julepynt
Det enkle er ofte det beste! Kvister fra juletreet, kongler og lys med pålimte serviettbilder
Fiks ferdig til minien våkner i morgen

 Noe av årets siste syprosjekter;



Bestevenner! Ludvik og Fride har det så bra i lag, de begge blir helt i hundre når vi skal på besøk. Trodde ikke så små unger hadde bestevenner men det har de, og det gleder ett mammahjerte=) Ekstra artig er det jo siden Hilde og Thomas nære venner av oss. Med disse bildene ønsker jeg dere en riktig god jul!





Juleklem fra oss på Melhus

mandag 21. november 2011

Julegaver

I løpet av høsten har jeg tilbrakt mye tid sammen med min kjære symaskin. Når jeg først setter meg ned flyr timene avgårde, og plutselig er klokken laangt over leggetid. Klarer rett og slett ikke å gå i fra noe som er halvferdig;) Stortrives i min egen lille verden=) Ganske så sikker på at Eirik og har nytt de stille og rolige kveldene uten mas fra kjærringa;)

Bestemte meg tidlig i høst for å gi noe hjemmelaget til så og si alle på gavelisten min, og nå er snart målet nådd. Alt som skal nordover er pakket ned i kofferten (mesteparten av det dere ser på det første bilde), nå spørs det bare om klærne får plass. Litt vanskelig å finne på noe unikt til hver og en, vil jo ikke masseprodusere heller. Men så kreativ er jeg dessverre ikke. Har prøvd å unngå å lage helt like ting og har nesten klart det. Er uansett fornøyd med egeninnsatsen;)  Håper at mottakerne blir fornøyde med årets gave fra systua=) 
Hele produksjonen
Julesokk til Fride og Ludvik
Flere erterposer
Har blitt noen toalettmapper;)
Buff og pannebånd
Til små prinsesser
Villa Verde
I morgen stikker Ludvik og jeg nordover:) Skal bli utrolig godt å komme hjem til mamma og pappa<3

Ønsker dere en fortsatt fin uke.
Klem Lene

torsdag 17. november 2011

Små kokker=)

Ludvik er kjempe glad i å være med på matlaging, men kan dessverre ikke si det samme når det kommer til å spise mat. Søte sære Ludviksen vår=) Å lage smoothie er konge, da styrer han som bare det med å hente stol, frukt, sugerør osv. Og selvfølgelig må kokken vår ha eget forkle! Ludvik sitt forkle ble sydd før sommeren og har blitt flittig brukt siden da. Det siste har jeg nylig sydd i storebrorgave til en liten sjarmis:)

The little naked chef=)


Nå er det ikke mange timer til helg=) I løpet av helgen skal vi gjøre oss ferdige med alle julegavene som skal nordover, kose oss ute i det fine høstværet og ferie FRIDE som er to år i dag=)
Tirsdags ettermiddag setter vi endelig snuten nordover, gleder oss veldig=)

tirsdag 8. november 2011

Forkle

Jeg syr og jeg syr! Nå er det ikke lenge til jeg er i mål med alt jeg skal ha ferdig til Ludvik og jeg reiser nordover den 22. november. Ludvik babler i ett sett om mocca, mommo, beffa, mor, onkel Memil, onkel Petter, tante Ida og ikke minst Nonah og Mine. Vi gleder oss veldig til å møte dere alle=)

Har mange superflinke kokker rundt meg og i julen er det mat, mye mat. Så da synes jeg at disse flinke kokkene fortjener et nytt forkle. Dersom dere ser litt nøye etter kan dere se at jeg har sydd på en hempe ved lommen, den er til tørkehåndkle som det så fint heter. For er det noe som irriterer meg når jeg lager mat er det at jeg aldri finner det hersens håndkleet. Håper mottakerne blir fornøyde=)


Noen som føler seg truffet?=)




Må bare legge ut ett par bilder som jeg tok i ettermiddag, sååå fint ute=)

Hvem trenger vel snø for å bli dratt rundt på akebrett?!

Blir hentet med flytaxi i morgen tidlig kl 04.35...ahhh umenneskelig tidig spør du meg. Turen går til Stavanger (jobbting) og når jeg kommer hjem på torsdagen skal verdens beste Hilde feires. HIPP HIPP HURRA FOR HILDESNUPPA=)