Viser innlegg med etiketten Kjoler. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Kjoler. Vis alle innlegg

onsdag 7. desember 2011

HEIA NORGE!!!

Håndball er førjulstid! Nå begynner det å bli spennende, blir nok sittende pal foran TV resten av kampene til Norge. Har ikke helt troen på at vi skal ta gullet hjem i år, men krysser fingrene! HEIA NORGE!!!

I går var jeg og jentene fra jobb på julekonsert med Nordic Tenors i Olavshallen, en artig og annerledes julekonsert. Det hele ble avsluttet med at alle reiste seg opp og sang deilig er jorden. Når vi kom ut lavet snøen ned...julestemningen er i boks=)
På jobben har vi en kunstklubb. Hver desember trekker vi vinnere og i år vant jeg 'A privat interlude av Johannah Wimpelmann'. Sto øverst på prioriteringslisten min, superfornøyd:)
Nydelig!

Da jeg var student fikk jeg et år en stor overraskelse i posten. Snille mammaen min hadde sydd en kjempe fin kalender og kjøpt inn 24 pakker, stor stas for en 24 år gammel jente=) Av en eller annen merkelig grunn har det ikke kommet advendspakker i posten til meg de siste årene=( Hint, hint!;)
Ludvik overtok kalenderen i fjor, men tror ikke han helt skjønte poenget da. Kan love dere at han gjør det nå. Helt i hundre når han kommer hjem fra barnehagen=)

Mammas verk=)
En som venter spent!
Små barn, store gleder=)

Har dessverre vært veldig lat etter vi kom hjem fra nord. Ikke sydd, dårlig med blogging, pepperkakehuset er ikke i hus, ingenting er baket osv. Blir nok et ordentlig skippertak i helgen!  
Hiver med noen nærbilder av det jeg har sydd tidligere.




Disse fikk søsters i bursdagsgave, støvlettholdere.
Oppskrift på støvlettholdere og hvordan de brukes kan dere se her, en kjempefin blogg hvor man finner mye inspirasjon.

Synes det er kjempeartig at dere titter innom og er veldig artig med så fine tilbakemeldinger, takk til dere alle<3

mandag 21. november 2011

Julegaver

I løpet av høsten har jeg tilbrakt mye tid sammen med min kjære symaskin. Når jeg først setter meg ned flyr timene avgårde, og plutselig er klokken laangt over leggetid. Klarer rett og slett ikke å gå i fra noe som er halvferdig;) Stortrives i min egen lille verden=) Ganske så sikker på at Eirik og har nytt de stille og rolige kveldene uten mas fra kjærringa;)

Bestemte meg tidlig i høst for å gi noe hjemmelaget til så og si alle på gavelisten min, og nå er snart målet nådd. Alt som skal nordover er pakket ned i kofferten (mesteparten av det dere ser på det første bilde), nå spørs det bare om klærne får plass. Litt vanskelig å finne på noe unikt til hver og en, vil jo ikke masseprodusere heller. Men så kreativ er jeg dessverre ikke. Har prøvd å unngå å lage helt like ting og har nesten klart det. Er uansett fornøyd med egeninnsatsen;)  Håper at mottakerne blir fornøyde med årets gave fra systua=) 
Hele produksjonen
Julesokk til Fride og Ludvik
Flere erterposer
Har blitt noen toalettmapper;)
Buff og pannebånd
Til små prinsesser
Villa Verde
I morgen stikker Ludvik og jeg nordover:) Skal bli utrolig godt å komme hjem til mamma og pappa<3

Ønsker dere en fortsatt fin uke.
Klem Lene

mandag 17. oktober 2011

Fleecekjoler

Hadde store planer om å sy mye i helgen som var men den gang ei...
Med hus følger mange forpliktelser, helgen ble brukt til å gjøre hus, hage og garasje klar til vinters;) Nå har vi to fulle hengere som skal kjøres på fyllingen i morgen og så er vi klare for kongvinter. Selv håper jeg at høsten varer til desember, er jo så fint ute nå!

Det første settet ble sydd for litt over en mnd siden og er min første kjole i fleece. Den er sydd i toårsgave til søteste tanteungen min Emine. Brukte laaang tid før jeg ble fornøyd, ikke viste jeg at fleece strekker seg når man syr med vanlig søm. Første utkast hadde skulderstropper som rakk til rompa, så da var det bare å ta saksen fatt. Etter mye knoting ble den seende slik ut, ganske fornøyd. Alle stoffene er fra S&S og mønster på kjole og thigts fra Gynter, luemønsteret er hentet på nettet.


Julegave til to søte små=) Er jo en lek å sy når man vet hvordan man skal gjøre det, og ikke minst mye artigere. En stor takk til supersnille mormor for god veiledning.


Ser ut som jeg får tid til litt kvalitetstid med symaskinene min i kveld=)

Ha en finfin mandagskveld.

Klem Lene