Viser innlegg med etiketten Ludvik. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Ludvik. Vis alle innlegg

tirsdag 14. februar 2012

Litt sying=)

Reising, hotellovernatting, hus, unge, mann, festing, TV-serier og trening = veldig lite blogging!
Lite sying har det og blitt så langt i 2012. Klarte heldigvis å kapre en liten date med Janome i helgen og her er resultatet;

Barnehageoutfit

Fineste modellen min

Nattdrakt

Klar for sengen

Støvlettholdere

Litt i seneste laget for disse støvlettene;/

Da står pakking for tur, i morgen setter jeg og stompen kursen nordover. Gleder oss til en helg fylt med familiebesøk, søskenbarnlek, hyttetur og ikke minst en jentekveld som avsluttes med DumDum Boys=)




lørdag 14. januar 2012

Tiddeli bom

Det snør, det snør,
tiddeli bom
det er det det gjør,
tiddeli bom
Nå snør det mye mer enn før,
tiddeli bom - og huttemeg tu.

Endelig ordentlig vinter=) Siden starten på 2012 har det kommet godt over en halv meter hvit dalende ned fra himmelen. Når det først er vinter er det på sin plass med mye snø!=) Blir så lyst og fint, og det er herlig å være ute! Med stor parkeringsplass og mye snø blir det endel gratis trening på oss, men med en så flink liten medhjelper som vi har er det itjnå problem!=)

Ivrig hjelper=)

Arbeidskarene mine <3



Kjempe gøy å være ute å leke i mørket!
Klar for innsats!

En liten pust i bakken mellom slagene



Gutta boys storkoser seg!

Prøvde Ludvik på ski forrige helg, var veldig flink og tålmodig i nøyaktig ett minutt!;) Skiene ble fort byttet ut til rattkjelke.


Har det vært mye Ludvik i det siste. Ikke sydd noe siden før jul. Ble litt lei, det kombinert med latskap resulterer i null og niks!! Nå er sylysten tilbake for fult, og med nytt strykjern og strykbrett bør det vel snart gi resultat.

På tide å vekke pappsen!

Ønsker dere alle en finfin lørdag=)

torsdag 5. januar 2012

2012=)

Godt nyttår alle sammen=) Håper dere alle har hatt en fantastisk jul- og nyttårsfeiring!

Vi har feiret jul her i trøndelag, selv om vi er langt unna nærmeste familie har vi ikke vært alene. Vi har hatt en koselig tid sammen med venner, tanter og besteforeldre. Rolig feiring med mye god mat, godt selskap, sene kvelder, late morgener, lange frokoster, lek og moro=) Må innrømme at jeg kjenner ekstra på det å bo så langt unna familien i slike høytider. Satser på at 2012 blir et bra besøksår!

Litt bilder fra julen
Nissebesøk på Kvål. Nissen er skummel!!
Ludvik med sin julemiddag, nachos=)
PAKKER
ER
GØY=)
Brumbrum
Julekos
Julaften ble avsluttet naken med en skål ostepop!=)

Med en syk liten Ludvik så det mørkt ut for nyttårsfeiringen, men heldigvis bedret formen seg og vi kunne ta i mot Hilde, Thomas og Fride. Litt før sju var vi i full gang med å fyre opp rakettene, ungene var helt i hundre og ropte meire pang, meire pang hele kvelden.
PANG, PANG
Ungen fikk sove på samme rom, sove og sove...


Ludvik synes det meste er skummelt for tiden, noen ganger er han seriøst redd mens andre ganger er det bare tull for å få oppmerksomhet. Lur som han er har han begynt å bruke dette for alt det er verd, spesielt etter leggetid! Og vi er blitt flinke til å skille på reel frykt og jegvilikkeleggemeg-skummelt!=)
(Ødelagt kamera=dårlig filming;))

Fineste snørrungene=)
Nyttårsforsett er vel obligatorisk. I år som i fjor har jeg store planer om å bli sunnere og trene mer;) I tillegg har jeg som mål å kutte ned på Pepsi Max (fikk SodaStreamer i julegave og den er allerede flittig brukt), være flinkere til å bruke skog og mark, lage fotobøker for hvert år siden Ludvik kom til, være flinkere til å leve i nuet og nyte dagene slik de er.

Hvilke nyttårsforsett har dere?

Ønsker dere alle en fin start på 2012
  


lørdag 24. desember 2011

GOD JUL=)

Da har julefreden endelig senket seg her i huset og vi koser oss med noe godt i glasset og Nærkanalen via internett. Umulig å gå å legge seg når Meløyradioen har en så koselig sending, får ordentlig julestemning=)

I dag har vi hatt "lutefisk"-aften med Hilde, Thomas og Fride som middagsgjester. Syntes lutefisken var litt rar, mye kjøtt, lite bein osv. Men pyttsann...uvitende som jeg er i fiskeverden ble fisken tilberedt slik som lutefisk skal og med mye godt tilbehør. Ikke før middagen kom på bordet ble det helt klart at dette ikke var lutefisk!!! Fisken ble fortært uten at vi viste hva vi egentlig spiste. Ikke før Martin og Ragnhild kom innom ble vi klar over at det var breiflabb tilberedt på lutefisk vis vi hadde spist. Jaja, fisken var god den=) *flau*

Bynessan og Bonessan:)
Sær som han er; lefse, ketchup og krydder!
Fineste Karin på juleovernatting, så koselig=)

Hvit jul....ja om ikke ute så i alle fall inne=) I år er det mye kongler her i huset, både som juletrepynt og som dekorasjoner. Slik ser vårt julehus ut;
Fineste juleblomsten:)
I love Living<3
Hjemmelaget julepynt
Det enkle er ofte det beste! Kvister fra juletreet, kongler og lys med pålimte serviettbilder
Fiks ferdig til minien våkner i morgen

 Noe av årets siste syprosjekter;



Bestevenner! Ludvik og Fride har det så bra i lag, de begge blir helt i hundre når vi skal på besøk. Trodde ikke så små unger hadde bestevenner men det har de, og det gleder ett mammahjerte=) Ekstra artig er det jo siden Hilde og Thomas nære venner av oss. Med disse bildene ønsker jeg dere en riktig god jul!





Juleklem fra oss på Melhus

torsdag 22. desember 2011

Julebakst

Desember er en travel måned! Juleforberedelser, jentekvelder, kulturelle opplevelser, håndball - HURRA FOR GULLJENTENE!, jobb, unge osv. Selv om det går ganske i ett er det definitivt min favoritt tid i løpet av året=)

Siden vi skal feire jul her må vi jo bake litt;)
Veldig ivrig i godterskålen, ikke fult så ivrig på pyntingen!
Ludvik var ferdig med pyntingen så fort han hadde spist opp det som var i skålen;)
Duger dette, men neste år blir det hjemmelaget. 
Kontsentrert colakakebaker.
Artigst å "knørve" deigen

Finingen min
Pepperkakepynt til å henge i vinduene
Julebrød namnam

Nå står husvasken for tur jippi! Kommer med flere bilder i morgen=)

Klem Lene

lørdag 3. desember 2011

Nordaførr=)

Forrige helg var Ludvik og jeg hjemme i nord. Utrolig godt å komme hjem til mamma og pappa, er dessverre alt for sjelden hjemme. Det Ludvik gledet seg mest til var å ta fly, hylte av glede både når vi tok av og når vi landet, og å møte søskenbarnene sine. Ble mye kyssing og klemming da Jonah, Emine og Ludvik møttes=) I løpet av de fem dagene hjemme fikk vi møtte store deler av familen og venner. Var til og med så heldig å få hilse på en ny verdensborger, lille nydelige Mathias. Gratulerer så mye Tone og Kim!

Her er noen bilder fra turen.

En som venter spent på å få gå ombord på flyet


Søskenbarnkos=)
Lille søte Mathias
Selvfølgelig måtte Mathias og få noe hjemmelaget, sanseklut og kosepledd.
Hoppetussa er kjempe gøy
En stykk utslitt Ludvik sovnet fort av i fanget til far fra Meløya
Mat må man ha!

Snø var ikke å oppdrive i nord heller. Men som dere ser trenger man ikke det for å ha det artig med akebrett, alt som trengs er en sprek onkel som orker å springe rundt og dra på søtnosene=)
Kos med onkel Emil

Nå har julestjernen og julekalenderen kommet opp og ute er snøen kommet. I tillegg er det jo håndball-VM, herlige desember=)